Filson: More Love

Thursday, 07 February 2013
E-mail Print option in slimbox / lytebox? (info) PDF

 A8A9554

Maurizio Donadi @ Bread & Butter Berlin

Die amerikanische Outdoor-Marke Filson und Fashion-Urgestein Maurizio Donadi haben mehr gemeinsam als man auf den ersten Blick erahnen könnte: Beide können auf beachtliche Karrieren zurückblicken.: Bereits seit 1897 stellt Filson in Seattle, Washington scheinbar unkaputtbare Kleidung und Ausrüstung für Arbeit, Jagd und Angeln her. Der Denim-Veteran Maurizio Donadi nennt in seinem Lebenslauf nicht minder bekannte Brands als Ralph Lauren und Diesel. Zuletzt war der Italiener für Levi’s als Vice President tätig.

Beide kennen die Goldgräberzeiten, Filson im wahrsten Sinne des Wortes, als auch die Talfahrten ihrer Branche. Keiner lässt sich von irgendeinem Mode-Diktat beherrschen - sowohl Donadi als auch Filson verbindet die Leidenschaft zum Authentischen, dem Echten und zur Qualität. Wahrscheinlich waren es gleichermaßen alle Faktoren die Donadis in 2012 gegründetes Consulting Studio ‚Conduit Creative Office‘, und den Workwear-Spezialisten zusammenbrachten, fragt man Maurizio aber persönlich so sagt er: „Es war einfach Liebe.“

„To be honest, I did not really change much. I mean, nothing had to be changed. Love brought us together and all I wanted was to add even a bit more love into the collections, luggage and bags. Filson is a supplier for hunting and fishing clothes, only 5% of sales are made outside the USA. They still make clothes for the rough american countryside exactly where and almost how they used to back in 1897. Apparently some people, like me, really appreciate and love that, so there was not really much to change, since I wanted keep the authenticity of the brand. I actually added the colour blue, which was kind of revolutionary. The bags are perfect for the modern cosmopolites who appreciate something stable in their fast moving, full of convenience products world. Filson gives you a lifelong guarantee on all the luggage and bags. The market and the consumer appreciate that and the authentic designs. Filson is growing. Still we want to stay reasonably small. Anything else would not seem right. Our focus is on pure and practical design and quality. And love.”

 A8A9556

 

 A8A9564

 A8A9563

 A8A9561

Back ...
Tags: Filson, Maurizio Donadi, Bread & Butter
Brand News
Last Updated on y-m-d  

Go to our Fashion Shoots

Mix ’n’ MatchMix ’n’ Match

JNC Ads Rectangle Home 06

Advertisement

JNC Ads Rectangle Home 07

Advertisement

mod_fashionshootings_preview_home

Go to our Fashion Shoots

From Berlin with Love From Berlin with Love Hot in the CityHot in the City

Advertisement

Advertisement

Latest Issues


The
Current Issue