14 Questions for Alberto & Gianluigi Candiani

Monday, 04 December 2017

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Here come the plus four questions and answers from the 10 Questions Interview from J'N'C Magazine N°70 / 4-2017

Candiani Denim, established in 1938 in a tiny town near Milano, is a family-run business known as one of the greenest and most sustainable denim companies around.

1. What constitutes the perfect pair of jeans in your opinion?
Alberto: The perfect pair of jeans consists of five ingredients: the fabric, the fit, the wash, its sustainable features and its longevity (ageing nicely), without being affected by fashion cycles and trends.

2. Stretch denim made you famous at the end of the 90s. What innovations are you planning at the moment? Which ones do you think are possible but have not yet been realised?
Gianluigi: Stretch was our forte in the 90s and 2000s; it’s what set us apart from other mills but we have continued to evolve and sustainability is now our focus. Alberto has taken Candiani to the next level and has different projects underway at any given time. A few years ago, we believed some of his ideas couldn’t be turned into a reality, but his constant research and devotion to using the newest technologies available are now making his ideas possible.
Alberto: Real biodegradable and compostable denim is on the way; we want 100% recycled materials including fabric with stretch. It’s only a matter of time.

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Tags: candiani, alberto candiani, gianluigi candiani
POSTED by Cloat Gerold & Thorsten Osterberger at 11:07
 

Das Asicstiger Christmas Movie Pack

Thursday, 30 November 2017

asics_xmas_gl5_2.jpgZur Winterzeit gibt es jetzt gleich vier neue Modelle im ‚Christmas Movie Pack‘ von Asicstiger. Die japanische Sneakerbrand ist von der Kultweihnachtskomödie ‚Schöne Bescherung‘ mit Chevy Chase, Johnny Galecki und Julia Louis-Dreyfus aus dem Jahr 1989 inspiriert.

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Tags: asicstiger
POSTED by Cheryll Mühlen at 13:23
 

#AboveTheNoise x Beats by Dr. Dre

Wednesday, 29 November 2017

BeatsWireless3_4.jpg

 

Nur noch zwei Tage, dann ist auch schon wieder Dezember. Höchste Zeit also für Beats by Dr. Dre auf das Jahr 2017 zurückzublicken. Und als Marke, die aus der Musik heraus entstanden ist, eignet sich natürlich eine Kampagne in Bewegtbildern am besten. Und der knapp viereinhalb minütige Clip hat es in sich. Denn die vom gerade mal 14 Jahre alten australischen Sänger und Songwriter Ruel sowie seinem Song ‚Don’t tell me‘ inspirierte Kampagne berührt das Herz und teilt gekonnt eine wichtige Botschaft mit.

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Tags: beats by dr. dre
POSTED by Cheryll Mühlen at 10:48
 

Jennifer Lopez ist das neue Guess Girl

Tuesday, 28 November 2017

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Der Spring/Summer 2018 wird heiß! Denn J.Lo ist das neue Gesicht der Guess Kampagne. In Szene gesetzt wurde die US-Amerikanische Sängerin, Tänzerin, Schauspielerin und Fashion Ikone unter der kreativen Leitung von Paul Marciano und der Modefotografin Tatiana Gerusova.

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Tags: guess
POSTED by Cheryll Mühlen at 00:00
 

Ksenia Schnaider - Ksenia Schnaider, Kiev/Ukraine

Monday, 27 November 2017

KseniaSchnaider.jpgFrom the DENIM BRANDS TO WATCH Interviews from J'N'C Magazine N°70 / 4-2017, Interviews: Thorsten Osterberger & Cloat Gerold

Ukranian designer Ksenia Schnaider presented her debut denim collection in 2016. She’s inspired by the utility, history and codes of clothing.

Why, of all fabrics, do you believe that denim is such a perennial favourite in the fashion world?
Denim is practical and comfortable and perfect for almost for any occasion (depending on the styling, of course).

As a designer, how do you deal with the rich heritage of this fabric?
I work with new fabrics and also a lot with vintage jeans, which we wash, unstitch and rework into new garments. We have dresses, jeans, trench coats, skirts and shorts made from old jeans. The process is very challenging but exciting.

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Tags: ksenja schnaider
POSTED by Cloat Gerold & Thorsten Osterberger at 09:39
 

Tipser x Cheap Monday x The Line Up: Das erste Video zum Shoppen

Thursday, 23 November 2017

cheapmonday.jpgDie Zukunft des Shoppens ist interaktiv. Zumindest, wenn es nach Tipser, Cheap Monday und The Line Up geht. Das schwedische Online-Unternehmen Tipser und Cheap Monday haben sich mit der Youtube Sensation The Line Up zusammengetan und ein brandneues Konzept lanciert: Ein Video zum Shoppen.

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Tags: cheap monday, tipser, the line up
POSTED by Cheryll Mühlen at 09:10
 

Wrangler by Peter Max SS18

Wednesday, 22 November 2017

WranglerPeterMax_1.jpgDie Mode nimmt sich nicht zwingend ernst. Diese Attitüde beherrscht Peter Max vorbildlich. Der legendäre Woodstock-Künstler hat zum 70-jährigen Jubiläum von Wrangler mit dem US-amerikanischen Jeanslabel zusammengearbeitet. Dieses modische Fest findet nun zum Spring/Summer 2018 seinen kunterbunten Höhepunkt.

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Tags: wrangler, ss18, peter max
POSTED by Cheryll Mühlen at 11:25
 

Asicstiger x Woei: Gel-Lyte III

Tuesday, 21 November 2017

WOEI-ASICS_1.jpgWenn es einen Sneakerstore in den Niederlanden gibt, den man definitiv besuchen sollte, dann ist es der Rotterdamer Store Woei. Seit mittlerweile zehn Jahren bieten sie ihren Kunden eine erlesene Auswahl an Sneakern an – unter anderem die zahlreichen und vielbeachteten Kollaborationen, die Woei über die Landesgrenzen hinaus bekannt gemacht haben. Jetzt kollaboriert der Store mit Asicstiger und stellt seine neue Version des Gel-Lyte III vor.

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Tags: asicstiger, woei, gel lyte III
POSTED by Cheryll Mühlen at 10:32
 

Viu: The Wire Collection

Tuesday, 21 November 2017

Viu_Wire_1.jpgEs wird filigran bei Viu. Mit der neuen The Wire Collection gibt sich die Schweizer Eyewearmarke nämlich deutlich zurückhaltender, aber nicht weniger schmückend. Denn die Fassungen sind aus filigranem Edelstahl gefertigt, dabei dennoch resistent, flexibel und extra leicht.

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Tags: viu
POSTED by Cheryll Mühlen at 12:13
 

C.P. Company Camoutage

Monday, 20 November 2017

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Wir alle wissen, dass Camouflage ursprünglich entworfen wurde, um zu tarnen. Dass es in der Mode genau das Gegenteil bewirkt, ist das eigentliche Ziel. So auch bei dem italienischen Outerwearlabel C.P. Company. Für ihre Camoutage Kollektion haben sie ihre Version des Military-Prints entworfen und gleich zwei verschiedene Stoffe eingesetzt.

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Tags: c.p. company
POSTED by Cheryll Mühlen at 11:55
 

Stefano Angelico - Braves & Company, Hamburg/Germany

Monday, 20 November 2017

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From the DENIM BRANDS TO WATCH Interviews from J'N'C Magazine N°70 / 4-2017, Interviews: Thorsten Osterberger & Cloat Gerold

Creative director and designer Stefano Angelico will present his debut collection with Braves & Company in spring 2018.

Why, of all fabrics, do you believe that denim is such a perennial favourite in the fashion world?
Denim is a vibrant and dynamic fabric that has the ability to adapt to your lifestyle. The same fabric can reveal many different aspects with different washes. It’s not directly connected to trends so it’s easily adapted to any season and styles.

As a designer, how do you deal with the rich heritage of this fabric?
I’m always mindful of the tradition and the history of denim when designing my styles. It’s as if there were unwritten rules to observe and a code of honour to be respected.

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Tags: braves & company, stefano angelico
POSTED by Cloat Gerold & Thorsten Osterberger at 16:01
 

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